سرویس فاکتور

سرویس فاکتور در گیربکس صنعتی به نظر می آید همچنان یک معما باشد! هنگام انتخاب گیربکس صنعتی یا الکتروگیربکس مناسب برای کاربرد مورد نظر پارامترهای زیادی را باید در نظر داشت. پارامترهایی مانند توان ورودی در واحد کیلووات یا توان الکتروموتور، نسبت تبدیل دنده ها یا دور خروجی گیربکس، نوع گیربکس، سایز گیربکس صنعتی که مناسب کار شماست، نحوه نصب و بسیاری پارامترهای دیگر. اما یکی از مهمترین پارامترهایی که اغلب نادیده گرفته می شود و دلیل عدم توجه به آن عدم آشنایی مصرف کننده با این پارامتر می باشد، سرویس فاکتور است. در بیان اهمیت آن اینگونه باید گفت که انتخاب صحیح یک گیربکس برای یک کاربرد خاص از انتخاب میزان سرویس فاکتور مورد نیاز شروع می شود.

اما سرویس فاکتور چیست که برای انتخاب گیربکس صنعتی باید آن را در نظر گرفت؟  به بیانی ساده نسبت گشتاور خروجی گیربکس به گشتاور مورد نیاز در محل کاربرد آن است. سرویس فاکتورهای محاسبه شده توسط AGMA بر اساس نوع گیربکس، کاربرد و کلاس سرویس تعریف شده اند گرچه بر اساس تنوع تیپ گیربکس، مشخصات دنده ها و ترکیب آنها و محاسبات و طراحی های متفاوت سازندگان بسیار متغیر می تواند باشد، اما معیارهای تعیین آن بر پایه تحلیل و بررسی تجربیات و داده های عظیمی که از سازندگان بدست آمده است می باشند.

به طور کلی سرویس فاکتور در گیربکس صنعتی به سه عامل کلی بستگی دارد که می توانند راهنمای انتخاب صحیح آن برای الکتروگیربکس باشند. آنها عبارتند از:

  • نوع بار:
    • یکسان (U)
    • متوسط (M)
    • سنگین (H)
  • ساعات کار: ساعت / روز
  • تناوب راه اندازی : راه اندازی / ساعت

چنانچه میزان سه عامل فوق برای کاربرد گیربکس مشخص باشند با مراجعه به جدول زیر می توان سرویس فاکتور مناسب برای گیربکس را مشخص کرده و با سرویس فاکتور محصولی که خریداری می شود مقایسه کرد.

جدول سرویس فاکتور

کارشناسان فنی شرکت شریف همواره آماده ارائه خدمات مشاوره ای در خصوص انتخاب گیربکس صنعتی می باشند. از طریق تکمیل فرم درخواست مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

در حال بارگیری کپچا...

فهرست